CEEPUS Network in Inter-American Studies Verlängert/Prolonged

Montag, 07.04.2014

CIII-AT-0503-04-1415

Am 3. April 2014 hat die Ministerkommission der CEEPUS Länder beschlossen, das vom C.IAS koordinierte CEEPUS Netzwerk in CIII-AT-0503 Inter-American Studies zur Fortfürhung im Studienjahr 2014-15 zu genehmigen.

On April 3, 2014 the CEEPUS Ministers agreed that the CEEPUS Network in Inter-American Studies coordinated by the Center for Inter-American Studies should be prolonged for the academic year 2014-15.

Für das Studienjahr 2014-15 wurden zwei neue Partner in das Netzwerk aufgenommen, die wir hiermit herzlich begrüßen möchten:

Starting with the academic year 2014-15, the network is happy to welcome two new partners:

• Károli Gáspár University of the Hungarian Reformed Church, Ungarn/Hungary
    Department of General Humanities
    Coordinator: Miklos Vassanyi
  • Comenius University, Slovakei/Slovakia
    Department of English and American Studies
    Coordinator: Peter Barrer

Insgesamt wurden dem Netzwerk 120 Mobilitätsmonate für den Austausch von Lehrenden und Studierenden sowie der Sommerschulteilnahme von Studierenden zugesagt. Die Monate teilen sich wie folg auf:

All together the network received 120 mobility months for the exchange of teaching staff and students as well as the participation in summer schools. The months are distributed as follows:

PartnerMonate/Months
Austria/Österreich

Bulgaria/Bulgarien18
Czech Republic/Tschechische Republik5
Croatia/Kroatien10
Hungary/Ungarn

Poland/Polen6
Romania/Rumänien2
Serbia/Serbien3
Slovenia/Slovenien19
Slovakia/Slowakei5

Wir freuen uns schon auf erneut regen Austausch mit unseren Partneruniversitäten im Studienjahr 2014-15 und vor allem darauf wieder an den Inter-Amerikanischen Studien interessierte, motivierte Studierende in Graz begrüßen zu können.

We are delighted about this prolongation and are looking foward to cooperating with our partner universitites in 2014-15 and especially about the possibility to receive many bright new students who are interested in the field of Inter-American Studies.